Wizytówka Google: Jak założyć? I dlaczego trzeba ją założyć?

Niezależnie od skali działalności firmy, wizytówka Google Moja Firma to obowiązkowy element budowania obecności marki w sieci. Jest on szczególnie istotny z punktu widzenia firm lokalnych. Z poniższego artykułu dowiesz się, wszystkiego, co musisz wiedzieć na temat swojej strony w katalogu firm Google.

 

Wizytówka Google Moja Firma: co to jest?

 

Google moja firma to narzędzie, które pozwala przedsiębiorcom tworzyć wizytówki prezentujące ważne informacje na temat ich firmy w wynikach wyszukiwania Google. Profil danej firmy może się pojawić, gdy użytkownik wpisze frazę odpowiadającą specjalizacji firmy wraz z konkretną lokalizacją, w której ta firma działa. np. Hydraulik Szczecin. Wtedy również lokalizacja siedziby firmy pojawi się na mapach Google.

Wizytówka Google Moja firma - przykład

 

Warto zaznaczyć, że narzędzie to jest bezpłatne. Każda osoba prowadząca firmę może założyć swoją wizytówkę w Google (a wręcz musi). 

 

Zalety posiadania wizytówki Google Moja Firma

Wizytówka Google to podstawowe narzędzie marketingu internetowego.

Poprawa lokalnego SEO

 

Jeśli zależy Ci na lokalnej promocji swojej firmy, wizytówka Google jest obowiązkowym elementem Twoich działań marketingowych. Pomijając fakt, że w wizytówce Google znajduje się link do Twojej strony (dodatkowa wartość z obszaru link-buildingu), Twoja firma wyświetla się w tzw. wynikach lokalnych Google. 

 

 

Oczywiście Twoja wizytówka musi być dobrze zoptymalizowana, aby się tutaj pojawiła. O tym będzie mowa w dalszej części artykułu.

 

Pokazywanie autorytetu firmy

 

Dzięki temu, że użytkownicy mogą zostawiać opinie, Wizytówka Google stwarza możliwość do zaprezentowania swojej firmy jako marki, której działania spotykają się z zadowoleniem klientów.

 

Wartościowe źródło wiedzy na temat użytkowników

 

Dzięki wizytówce Google Moja Firma możesz dowiedzieć się, jak wielu użytkowników trafia na Twoją firmę wpisując lokalne frazy. Dodatkowo możesz analizować ścieżki, po których trafiają na wizytówkę, jak również dowiedzieć się, jakie podejmują działania w jej obrębie. To doskonała porcja wiedzy, na podstawie której można optymalizować swój profil.

 

Łatwość promocji firmy

 

Ogromną zaletą wizytówek Google jest ich łatwość obsługi. Nie musisz być programistą ani marketingowcem, aby skutecznie promować swoją firmę za pomocą tego narzędzia. Każdą czynność tutaj wykonujesz z poziomu panelu Google. 

 

Budowanie dobrego wrażenia

 

Wizytówki same w sobie przedstawiają firmę w profesjonalnym świetle. Oprócz tego można do nich dodawać zdjęcia i grafiki, które pozwalają budować wizerunek profesjonalnej marki. Jak wiadomo, jedno zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów.  

Stworzenie strony internetowej (ale tylko, gdy jeśli jej nie masz)

 

Jeśli Twojej firmy nie stać na stworzenie profesjonalnej witryny biznesowej, możesz spokojnie ją zaprojektować w Google Moja Firma. Wystarczy wybrać szablon i kolorystykę zgodną z Twoją marką, uzupełnić witrynę treścią, zdjęciami, by po chwili cieszyć się z estetycznie wyglądającej strony www, do której możesz nawet przypisać własny adres URL.

Jak krok po kroku założyć wizytówkę Google Moja firma?

Cały proces jest naprawdę prosty. Aby móc założyć wizytówkę Google Moja Firma musisz mieć swoje konto Google — to samo, którego używa się do logowania na pocztę Gmail, czy przeglądania Youtube.

 

  1. Logowanie się za pomocą swojego konta Google (Mamy nadzieję, że ten krok nie wymaga wyjaśniania).
  1. Następnie na tej stronie zakładamy wizytówkę Google, klikając zarządzaj teraz.

 

Wizytówka Google - zakładanie konta

 

 

  1. W kolejnym oknie podajemy nazwę naszej firmy

 

Google Moja Firma - nazwa firmy

 

  1. Następnie wskazujemy branżę, w jakiej działa nasza firma.

 

Wybór branży

 

  1. W kolejnym kroku dodajemy lokalizację siedziby firmy. Warto ją dodać — poprawia to widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

 

Dodawanie adresu siedziby firmy

 

  1. Klikając przycisk dalej, przechodzimy do okna, w którym podajemy informacje na temat oferowania usług w domu lub w firmie klienta. Tutaj zaznaczamy zgodnie z rzeczywistością.

 

 

  1. Teraz uzupełniamy dane kontaktowe. Jeśli masz stronę internetową, koniecznie wpisz jej adres w tym miejscu.

 

Dane kontaktowe

 

  1. Ostatnim krokiem jest weryfikacja adresu lokalizacji Twojej firmy. Odbywa się to za pomocą tradycyjnego listu, który Google wysyła na podany przez Ciebie adres firmy.

 

Weryfikacja adresu firmy

 

Teraz pozostaje oczekiwanie na list od Google. Z reguły trwa to krócej niż 14 dni.

 

Optymalizacja wizytówki Google

 

Samo założenie wizytówki to dopiero pierwszy krok w drodze do poprawy lokalnej widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Teraz należy ją odpowiednio zoptymalizować.

 

Uzupełnienie wszystkich danych na temat firmy

 

Ogólna zasada przy optymalizacji wizytówki w Google brzmi: Dodaj tak dużo informacji, jak to tylko możliwe. Trzeba obowiązkowo podać: 

 

  • Nazwę firmy;
  • Numer telefonu;
  • Adres działalności;
  • kategorię;
  • Opis;
  • Godziny pracy;
  • Pytania i odpowiedzi;
  • Zdjęcia, filmy, grafiki;

 

Ustawienie właściwej kategorii działalności

 

Ważnym elementem optymalizacji wizytówki Google Moja Firma jest ustawienie odpowiedniej kategorii głównej i kategorii dodatkowych działalności. Niestety nie da się tutaj wprowadzać swoich własnych kategorii. Należy wybrać z dostępnym propozycji w Google. 

 

Ważne, aby ustawione kategorie dokładnie odpowiadały profilowi działalności. Jeśli ktoś zajmuje się naprawą komputerów w Lublinie, wtedy na pewno należy dodać kategorię serwis komputerowy. Zwiększa to szansę na pojawienie się wizytówki, gdy ktoś z Lublina będzie szukał firmy zajmującej się naprawą komputerów w Lublinie.

 

Aby wprowadzić kategorie działalności, należy w panelu głównym wybrać informacje, a następnie wybrać kategorie odpowiadające działalności.

 

 Ustawianie kategorii w Google Moja Firma

 

Zamieszczenie dokładnego adresu firmy

 

Jeśli Twoja firma działa stacjonarnie, niezwykle ważne jest dodanie konkretnego adresu, pod którym prowadzisz działalność. Dzięki temu Twoja wizytówka będzie pojawiać się liście wyników wyszukiwania, gdy użytkownicy wpiszą frazy typu: “Restauracja Chińska Warszawa”.

 

Pamiętaj jednak, że jeśli miejscem działalności jest Twój domu, podanie konkretnego adresu może skutkować 

 

Dodawanie wpisów 

 

Google udostępnia przedsiębiorcom rubrykę, w której właściciele firm mogą dodawać ważne aktualizacje na temat firmy. Warto wykorzystywać tę formę promocji, bo ona pokazuje użytkownikom, że firma prowadzi aktywną działalność w internecie. 

 

Prezentowanie opinii od zadowolonych klientów

 

Wspomnieliśmy już o znaczeniu opinii klientów w wizytówce Google. Warto zadbać o to, by było ich jak najwięcej. Jeśli chcesz zwiększyć ilość ocen w Google Moja Firma, możesz wysyłać klientom gotowy link do oceny Twojego biznesu — zostawienie opinii nic nie kosztuje użytkownika. Tobie za to bardzo pomaga.

 

Opinie w Google Moja Firma

 

Pamiętaj, by nie zwlekać z tym — klienci z biegiem czasu są mniej skłonni do dzielenia się swoimi wrażeniami na temat firm.

 

Mamy nadzieję, że dzięki powyższym wskazówkom sprawisz, że Twoja wizytówka Google wyróżni się na tle konkurencji. Wykorzystując wszystkie możliwości płynące z posiadania własnego profilu firmowego w wyszukiwarce, z czasem zaczniesz obserwować większe zainteresowanie Twoją firmą wśród klientów.

Podobało się? Zapisz się na newsletter

Autor wpisu

Konrad Jałoszyński

Digital Marketing Expert

Certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych. Doradca Google i PFR w programie Firmy Jutra. Autor publikacji dla prasy branżowej np. nowymarketing.pl. Swoje wieloletnie doświadczenia zdobywał w pracy dla największych podmiotów, takich jak Toyota, Generali, Impel Group, a także w samodzielnie rozwijanych projektach biznesowych. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych oraz przeprowadzonych kampanii marketingowych. Posiada szeroką wiedzę z zakresu e-marketingu. Tworzy strategie komunikacji marketingowej dla marek i produktów. Buduje lejki marketingowo-sprzedażowe.

   

Potrzebujesz wparcia?

Formularz kontaktowy

Zobacz ostanie wpisy na blogu

Blog firmowy: ważne ogniwo biznesu w 2021 roku

Blog firmowy: ważne ogniwo biznesu w 2021 roku

Wielu przedsiębiorców traktuje prowadzenie bloga firmowego jako hobbystyczne zajęcie dla entuzjastów pisania. Nie dostrzegają oni biznesowego potencjału, jaki daje publikowanie treści na własnej stronie internetowej. To błąd, bo potencjał ten jest naprawdę duży. W...

Digital marketing: Co to jest? Jak zacząć działać w tej branży?

Digital marketing: Co to jest? Jak zacząć działać w tej branży?

Kiedyś firmy promowały swoją działalność roznosząc ulotki, wysyłając listy z próbkami produktu do potencjalnych klientów. Dziś wykorzystują digital marketing. Co to jest, wyjaśniamy w poniższym artykule. Digital Marketing: Co to jest? Digital marketing (zamiennie...

Lejek marketingowy: Twoja firma go potrzebuje. Poznaj jego 4 etapy

Lejek marketingowy: Twoja firma go potrzebuje. Poznaj jego 4 etapy

Większość działań marketingowych wymagają jasno ustalonego planu. Sama prezentacja produktu nie wystarczy, aby przekonać użytkownika do zakupu. Warto wykorzystać narzędzie, które pomoże zwiększyć liczbę klientów firmy. Tym narzędziem jest lejek marketingowy. Dowiedz...