24 miesiące do podium w branży usług porządkowych

Poniżej prezentujemy case study marki eClear, która swoją działalność rozpoczynała od zera w 2014 roku, a dziś jest jedną z najlepiej zauważalnych w internecie firm z branży usług porządkowych. Siłą napędową działań z obszaru marketingu było wykorzystanie narzędzi SEO i SEM, jak również zmiana modelu biznesowego na podstawie danych finansowych i analityki internetowej.

eclear firma sprzątająca marketing

Źródło: eclear.pl

Powstanie marki eClear jako odpowiedź na potrzeby rynku

 

Powstanie marki eClear poprzedziły szczegółowe badania możliwości promocji nowego brandu w internecie, jak również dogłębny audyt konkurencji. Okazało się, że większość firm z branży sprzątającej nie przywiązuje wystarczającej uwagi do promocji biznesu w sieci.

Poniżej przedstawiamy zarys działań wykonanych przed rozpoczęciem działalności marki eClear.

Analiza zachowań użytkowników wyszukiwarki Google

 

Analiza zapytań użytkowników wyszukiwarki Google dostarczyła nam informacji na temat popularności fraz związanych z usługami sprzątania. Początkowo postanowiliśmy skoncentrować się na klientach indywidualnych, jednak szybko okazało się, że główną grupą docelową naszej firmy są klienci biznesowi.

Przygotowanie persony marketingowej

Wiedząc, że klient B2B jest głównym celem naszych działań promocyjnych, przygotowaliśmy awatar na podstawie zgromadzonych danych. Okazało się, że idealnymi odbiorcami naszej komunikacji są firmy z sektora MŚP:

  • zatrudniające co najmniej 15 pracowników;
  • dysponujące lokalem o metrażu w przedziale 200m² – 800m²;
  • Prowadzące działalność w największych aglomeracjach kraju;

Zbadaliśmy też, co sprawia, że klienci decydują się na zmianę firmy świadczącej usługi porządkowe. Ta wiedza pozwoliła nam opracować szczegółową strategię marketingową. 

persona

Projektowanie kreacji marketingowych

 

Przed rozpoczęciem prac nad stroną internetową, opracowaliśmy kompletną strategię komunikacji uwzględniającą charakterystykę treści kierowanej do klientów na różnych etapach lejka marketingowego. Jako kanały naszej komunikacji wybraliśmy:

 

  • Blog na stronie;
  • Kampanie email marketingowe;
  • Komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych;
  • Płatna reklama nastawiona na wzrost świadomości marki;

Działania zaplanowane w oparciu o analizę niszy

 

Wiedząc, że firmy z branży porządkowej działające w sektorze B2B, nie wykorzystują skutecznie narzędzi marketingu internetowego, od początku zaczęliśmy intensywne działania zwiększające obecność w sieci.

  • Przygotowaliśmy pełną identyfikację wizualną — która stała się punktem wyjścia do  projektowania spójnej komunikacji marki we wszystkich kanałach komunikacji — zarówno tej internetowej, jak i tradycyjnej.
  • Stworzyliśmy nowoczesną stronę www, której struktura uwzględniła elementy pozwalające pozycjonować witrynę w głównych aglomeracjach kraju.
  • Dzięki działaniom content marketingowym prowadzonym na blogu, zaczęliśmy docierać do klientów na wczesnych etapach lejka marketingowego.
  • Stworzyliśmy lejki marketingowe wykorzystujące bezpłatne lead-magnety pobierane przez managerów firm, z którymi później kontaktowali się pracownicy eClear.
  • Przygotowanie strategii reklam PPC prowadzonych na terenie największych miast w Polsce z uwzględnieniem precyzyjnego targetowania na naszą grupę docelową;
firma sprzątająca marketing

Źródło: eclear.pl

Efekty wdrożonej strategii marketingowej

 

Stale szczegółowo monitorujemy wyniki naszych działań w obrębie pozycjonowania SEO, jak również płatnych form reklamy. Wiedza ta pozwala nam stale reagować na zmiany zachodzące na rynku za sprawą naszej konkurencji.

Skuteczność płatnych form promocji

 

Reklama — zarówno na Facebooku, jak i w Google stanowi ciągłe źródło zarówno nowych leadów, jak i realnych klientów, z którymi prowadzimy regularną współpracę w różnych regionach Polski. 

 

Za obsługę kampanii reklamowych odpowiedzialne są zewnętrzne agencje marketingowe wyłonione na podstawie estymowanych efektów.

 

Efekty pozycjonowania w Google

 

Od początku kładliśmy duży nacisk na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach organicznych Google na frazy zawierające główne lokalizacje Polski, np.

  • Firma sprzątająca Warszawa;
  • Sprzątanie biur Gdańsk;

Dzięki temu managerowie firm będących naszymi klientami z łatwością nas odnajdują w Google. Ten kanał komunikacji stanowi istotną ścieżkę łączącą eClear z klientami. 

 

Dodatkowo udało się osiągnąć świetne pozycje naszym artykułom poradnikowym, które spełniają istotny cel w strategii marketingowej naszej firmy. Klienci po lekturze naszych tekstów często kontaktują się w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat naszej oferty. 

pozycjonowanie firmy sprzątajacej

Źródło: semstorm.com

Skuteczność płatnych form promocji

 

Reklama — zarówno na Facebooku, jak i w Google stanowi ciągłe źródło zarówno nowych leadów, jak i realnych klientów, z którymi prowadzimy regularną współpracę w różnych regionach Polski. 

 

Za obsługę kampanii reklamowych odpowiedzialne są zewnętrzne agencje marketingowe wyłonione na podstawie estymowanych efektów.

Działania optymalizacyjne

 

Mimo wysokiej skuteczności wdrożonych rozwiązań, stale trzymamy rękę na pulsie, szukając elementów pozwalających zwiększyć konkurencyjność rynkową. Do bieżącej analizy wykorzystujemy szeroki arsenał narzędzi:

 

  • Google Search Console (analiza wyników wyszukiwania, ewentualnych błędów na stronie);
  • Google Analytics (analiza konwersji na stronie);
  • Senuto, Semstorm (szeroko zakrojona analityka dotycząca SEO);
  • Hotjar (monitorowanie zachowań użytkowników na poszczególnych podstronach;

Wnioski

 

Wybór właściwej firmy marketingowej to strategiczna decyzja. Przykład naszej współpracy z eClear pokazuje, że firma z outsourcingu jest w stanie kompletnie od zera wypracować pozycję lidera w internecie w ciągu kilku lat.

Zoptymalizuj działania marketingowe w swojej fimie sprzątającej.
Kliknij w poniższy przycisk i zamów bezpłatną konsultację.

Podobało się? Zapisz się na newsletter

Autor wpisu

Konrad Jałoszyński

Digital Marketing Expert

Certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych. Doradca Google i PFR w programie Firmy Jutra. Autor publikacji dla prasy branżowej np. nowymarketing.pl. Prelegent na wydarzeniach marketingowych. Juror w konkursach SGH na najlepsze prace dyplomowe z dziedziny e-marketingu.

Swoje ponad 10 letnie doświadczenie w marketingu zdobywał w pracy dla największych podmiotów, takich jak  Google, Visa, Toyota, Generali, Grupa BPS, a także licznych konsultacjach marketingowych prowadzonych dla swoich klientów. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych oraz przeprowadzonych kampanii marketingowych. Na co dzień jako niezależny konsultant pracuje bezpośrednio z zarządami firm i kadrą managerską, pomagając w realizacji celów biznesowych w kanałach online.

   

Zobacz ostanie wpisy na blogu

Content marketing, a branża finansowa

Content marketing, a branża finansowa

Odpowiednia strategia content marketingu w branży finansowej pozwala zbudować zaufanie i autorytet w oczach klientów. Sprawdź, dlaczego.