Content marketing dla firm finansowych. Jak budować zaufanie i autorytet w branży?

Wiarygodny, skrojony na miarę potrzeb klienta indywidualnego i B2B content potrafi zdziałać cuda. Doceni go zarówno wyszukiwarka, jak i Twój potencjalny klient. Odpowiednio opracowana kampania content marketingowa przynosi szereg korzyści, w tym takich jak budowanie zaufania, rozpoznawalność marki i stawianie jej w roli eksperta. Nie warto więc na niej oszczędzać. Sprawdź, na czym powinieneś się skupić, aby osiągnąć sukces w sektorze finansowym z pomocą wysokiej jakości treści. 

Content marketing dla firm finansowych

Content marketing – o czym mowa w praktyce?

Content Marketing, czyli w marketing treści polega na tworzeniu, a następnie dystrybucji wysokiej jakości tekstów. Cel jest konkretny – wzbudzenie zainteresowania grupy odbiorców, wpisanie się w ich potrzeby, a następnie nakłonienie do działania (tzw. CTA, czyli call to action). Biorąc pod uwagę sektor finansowy może być to np. skorzystanie z oferty kredytowej, wzięcie pożyczki, wypełnienie formularza kontaktowego etc. Aby jednak content marketing przyniósł wymierne korzyści, musisz uzbroić się w bardzo ważne narzędzia. Są nimi wspomniana już jakość, skrupulatne tworzenie strategii, w tym m.in. dobór kanałów dystrybucji.  O czym mowa w praktyce?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że aby Twoja firma odnotowywała realne zyski, strategia content marketingowa powinna różnić się od tradycyjnych form reklamy. Ta powinna przede wszystkim skupiać się na budowaniu długotrwałej relacji z Twoimi odbiorcami. Publikacja na stronie firmowej wartościowego contentu jest tożsama z budowaniem zaufania w finansach, stawiania przedsiębiorstwa w roli eksperta w branży. To przyciąga klientów i sprawia, że chętnie wracają. Czują się bezpiecznie, ponieważ mogą powierzyć swoje pieniądze profesjonalistom.

Content marketing jest ponadto pomocny na drodze do budowania świadomości marki. Skrojony na miarę potrzeb grupy docelowej przyciąga uwagę niczym magnes i nie pozwala jej odwrócić. Pamiętaj jednak o tym, że obok aspektów merytorycznych, nie możesz zapominać w działaniach o tak ważnym, jakim jest SEO. Klient, to internauta. Aby mógł wejść na stronę, platformę czy też inny kanał dystrybucji treści, muszą być one zoptymalizowana w odpowiedni sposób. To sprawi, że roboty Google je docenią, a co za tym idzie, poszybują w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP). 

Content marketing sektor finansowy – najbardziej popularne formy:

Niezależnie od tego, czy za treść odpowiadasz sam, czy też robi to za Ciebie agencja, mowa o takich jak m.in.:

    • poradniki,

    • artykuły specjalistyczne,

    • artykuły sponsorowane,
    • raporty,

    • podcasty,

    • webinary,

    • e-video,

    • blogi,

    • e-booki,

    • infografiki.

Wśród najbardziej popularnych kanałów przekazu tworzonej treści istotne miejsce zajmują takie jak m.in.: blogi branżowe, tematyczne strony internetowe, kanały na YouTube, profile w mediach społecznościowych (Facebook, Linkedin, Instagram, X itp. – tutaj liczy się regularność). Pamiętaj jednak o tym, że możesz również wykorzystać potencjał prasy branżowej, jak również katalogów, książek, gazetek, ulotek, banerów reklamowych etc. 

Szczegółowe informacje o topowych kanałach komunikacji znajdziesz w dalszej części artykułu. 

wizerunek w sieci

Wizerunek w sieci – dlaczego jest ważny dla instytucji finansowych?

Firmy działające w sektorze finansowym muszą nieustannie dbać o swój wizerunek – zarówno w sieci, jak i poza nią. Jest to ściśle związane z charakterystyką branży, w której nie ma miejsca na niejasności i niedopowiedzenia. Budowanie zaufania w finansach to klucz do sukcesu – wiarygodność często idzie w parze z większą rozpoznawalnością marki.

Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że większość potencjalnych klientów w pierwszej kolejności szuka niezbędnych informacji w internecie – niezależnie od tego, czy rozważają zaciągnięcie kredytu czy też chcą mądrze zainwestować swój kapitał. Jeśli postawisz na dobrze zaplanowaną strategię content marketingową, skrojoną na miarę profilu Twojej firmy, możesz skutecznie konkurować nawet z gigantami sektora finansowego. Stawiaj się w roli eksperta, odpowiadaj na potrzeby Twojej grupy docelowej i spraw, aby miała do Ciebie pełne zaufanie.

Co ważne, content marketing to absolutny must have dla podmiotów, które dopiero zaczynają zaznaczać swoją obecność na rynku. Po pierwsze i najważniejsze, możesz dostosować działania reklamowe w sieci do swojego budżetu i zwiększać ich zakres wraz z rozwojem marki. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że duże instytucje finansowe także nie mogą obejść się bez promocji w różnego rodzaju kanałach internetowych – bez niej trudno myśleć o podtrzymaniu kontaktu z klientami. Nie powinien on ograniczać się tylko i wyłącznie do przedstawiania oferty. Warto poruszać kwestie istotne dla klientów, dzięki którym łatwiej będzie im poruszać się w świecie produktów finansowych i związanych z nimi przepisami prawa.

Rola contentu w branży finansowej – dlaczego warto inwestować w content marketing?

Content marketing w branży finansowej ma większe znaczenie, niż mogłoby się wydawać. Inwestycja w dobrze skrojoną strategię contentową, której efekty będą widoczne przez długie lata otwiera wiele możliwości.

WAŻNE: Unikalne, wysokiej jakości treści są dla Google niezwykle istotne – stanowią jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Ułatwiają proces pozycjonowania. Jeśli postawisz na opracowanie dobrej strategii content marketingowej, optymalizację treści i link building (linkowane wewnętrzne i zewnętrzne), masz szansę na sukces, a tym samym, długotrwałe efekty SEO. Nie zapominaj o potrzebach swoich odbiorców i serwuj im content skrojony na miarę ich potrzeb. Innym językiem dotrzesz do klienta indywidualnego, niż na przykład do zaawansowanego, zaznajomionego w branży finansowej przedsiębiorcy. W obu przypadkach nie zapominaj jednak o merytoryce i jakości. To może przesądzać o uzyskaniu pożądanego efektu. Dbaj o swoich klientów, a Ci na pewno będą to doceniać. 

Dlaczego warto inwestować w content marketing w branży finansowej? 

Tu nie ma znaczenia czy na tapet brana jest strategia content marketingowa dla banków, czy innych instytucji finansowych. Korzyści są takie same:

9

Tworzenie przyjaznego wizerunku marki

Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że usługi finansowe zazwyczaj nie przywodzą ludziom dobrych skojarzeń. Postrzegają je jako zawiłe czy pełne kruczków prawnych. Postawienie na dobrą strategię content marketingową, która ukaże Twoją działalność w pozytywnym świetle, a co za tym idzie, wpłynie na budowanie zaufania wśród klientów. Od tego już krótka droga do zwiększenia zainteresowania Twoimi usługami lub produktami i zwiększenia zysków w perspektywie długoterminowej.

9

Wiarygodność

Reklama w branży finansowej musi być transparentna, nie wprowadzać potencjalnych klientów w błąd, a przy tym edukować. Treści wysokiej jakości pozwolą Ci stawiać się w roli eksperta, a to już bardzo duży krok w stronę zbudowania autorytetu. W końcu Ty sam z pewnością chciałbyś powierzyć swoje finanse firmie, która kompleksowo się nimi zaopiekuje.

9

Przybliżenie świata finansów w przystępnej formie

Jego meandry to dla wielu osób “czarna magia”. Często nie są zaznajomieni nie tylko z terminologią finansową, ale również schematami działań poszczególnych produktów czy usług. Przedstawiając na pozór skomplikowane zagadnienia w prostej, zrozumiałej formie to szansa na dotarcie do większej grupy odbiorców. Możesz stać się dla nich przewodnikiem, dzięki czemu nabiorą do Ciebie zaufania.

Grafika prezentująca różne kanały dystrybucji treści w marketingu (blogi, media społecznościowe, YouTube, podcasty)

Content marketing w finansach – jak angażować odbiorcę i budować zaufanie do marki?

Budowanie zaufania do marki to proces i musisz uzbroić się w cierpliwość. Ta jednak popłaca! Stawiaj przede wszystkim na jakość i unikalność treści. Nie opieraj się jedynie na AI, czyli sztucznej inteligencji. Ta często lubi przetwarzać błędne informacje. Wśród kanałów dystrybucji treści, bardzo przydatnych dla sektora finansowego wymieniamy m.in.:

9

Blog

Idealna przestrzeń dla dzielenia się wiedzą. Dawanie porad jest ważne dla klientów, którzy często nie potrafią odnaleźć się w zawiłej terminologii branży finansowej i różnych przepisach. Blog umożliwia stworzenie bazy wiedzy, ale jednocześnie informowanie o różnego rodzaju promocjach, nowościach w ofercie etc. Otwiera również drzwi do recyklingu treści, czyli publikowanie jej np. na social mediach, czy też wykorzystywanie do tworzenia infografik. 

9

Artykuły sponsorowane

Dobrze napisane, merytoryczne artykuły to skuteczny sposób na dotarcie do dużego grona odbiorców. Warto jednak pamiętać o tym, że aby przyniosły zamierzone efekty, konieczna jest ich publikacja w wartościowych kanałach. 

9

Podcast

Popularność tych kanałów dystrybucji rośnie w siłę. Osobami, które są nimi zainteresowane są przede wszystkim te, które skupiają się na rozwoju i edukacji. To znakomita przestrzeń na dzielenie się wiedzą i dawanie cennych porad. Nie bez znaczenia pozostają kwestie związane z dawaniem gotowych rozwiązań. 

9

Infografiki

Czyli przestrzeń na dostarczanie informacji w skondensowanej i przystępnej formie.

9

Video

Dynamiczne, angażujące treści. 

Marketing internetowy dla banków i innych instytucji finansowych – strategia contentowa kluczem do sukcesu

Pamiętaj o tym, że kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniej strategii marketingowej. W przypadku branży finansowej to kamień milowy – firmy z tego sektora najczęściej chcą docierać do różnych typów klientów, takich jak np. przedsiębiorcy czy osoby prywatne. Istotne jest określenie ich wieku, jak również potrzeb – tylko w ten sposób stworzysz przekaz dopasowany do ich preferencji. Wspólnym mianownikiem jest budowanie zaufania i autorytetu, które zaprocentują w przyszłości.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu strategii contentowej?
Kliknij w poniższy przycisk i zamów bezpłatną konsultację.

Podobało się? Zapisz się na newsletter

Autor wpisu

Konrad Jałoszyński

Digital Marketing Expert

Certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych. Doradca Google i PFR w programie Firmy Jutra. Autor publikacji dla prasy branżowej np. nowymarketing.pl. Prelegent na wydarzeniach marketingowych. Juror w konkursach SGH na najlepsze prace dyplomowe z dziedziny e-marketingu.

Swoje ponad 10 letnie doświadczenie w marketingu zdobywał w pracy dla największych podmiotów, takich jak  Google, Visa, Toyota, Generali, Grupa BPS, a także licznych konsultacjach marketingowych prowadzonych dla swoich klientów. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych oraz przeprowadzonych kampanii marketingowych. Na co dzień jako niezależny konsultant pracuje bezpośrednio z zarządami firm i kadrą managerską, pomagając w realizacji celów biznesowych w kanałach online.

   

Zobacz ostanie wpisy na blogu