Jak platforma Therapify zwiększyła x 2 ilość leadów w ciągu 3 miesięcy?
Therapify to platforma internetowa, która umożliwia pacjentom umawianie i odbywanie wizyt u psychologów i psychoterapeutów bez wychodzenia z domu — przez Internet. Startup z potencjałem na jednorożca, w który uwierzyli inwestorzy lokując w firmie ponad 2 mln złotych. Celem twórców platformy jest stworzenie komfortowych warunków osobom, które z różnych powodów chcą korzystać ze wsparcia psychologicznego bez konieczności chodzenia do gabinetu. Funkcjonalności platformy pozwalają również psychologom zarządzać ich wirtualnymi gabinetami i docierać z ofertą do nowych pacjentów.
Wyzwania i cele ustalone w ramach strategii marketingowej
Właściciele platformy zwrócili się do nas, abyśmy pomógli im w rozwoju marki Therapify, wykorzystując skuteczne działania z obszaru marketingu internetowego. Pierwszym wspólnie podjętym krokiem było uporządkowanie strategii marketingowej, która dotychczas miała — łagodnie rzecz ujmując — chaotyczny charakter.
Wspólnie z Zarządem jasno zdefiniowaliśmy cele taktyczne i operacyjne, tak aby przyczyniały do realizacji najważniejszego, celu strategicznego, jakim jest stały wzrost liczby klientów i specjalistów korzystających z platformy Therapify. Do celów operacyjnych, których efekty po 3 miesiącach współpracy są już widoczne, należały:
- Wzrost widoczności strony internetowej Therapify w organicznych wynikach wyszukiwania Google;
- Zwiększenie bazy mailingowej Therapify;
- Wzrost zaangażowania użytkowników w kanałach mediów społecznościowych;
- Optymalizacja strony platformy Therapify pod kątem SEO i doświadczeń użytkownika;
- Ustalenie spójnego tonu komunikacji we wszystkich kanałach firmy;
#1. Audyt, planowanie
Znając cele biznesowe firmy, rozpoczęliśmy pracę nad poprawą działań marketingowych Therapify rozpoczęliśmy od analizy bieżącej sytuacji firmy. Ocenie poddawaliśmy skuteczność dotychczasowych działań komunikacyjnych, przeprowadziliśmy szczegółową analizę rynku, jak również audyt SEO i UX platformy webowej.
Analiza SEO i UX obejmowała:
- Audyt techniczny strony internetowej;
- Analizę meta danych na wszystkich podstronach;
- Analizę zachowań użytkowników korzystających z platformy (Implementacja narzędzia Hotjar, dzięki któremu zbadaliśmy mapy cieplne i scrollmapy);
- Konfiguracja narzędzi analitycznych (Google Analytics, Google Search Console, Google Ads, Amplitude).
Na etapie planowania jasno zdefiniowaliśmy persony, które odzwierciedlają główne cechy użytkowników z grup docelowych firmy.
Powyższe działania pozwoliły nam dobrać kanały oraz ustalić budżet, który pozwoli osiągnąć zaplanowane cele.
#2 Wybór agencji odpowiedzialnych za działania w poszczególnych kanałach komunikacji
Kolejnym krokiem było rozpoczęcie wdrażania działań marketingowych we współpracy z zewnętrznymi podmiotami. Do realizacji strategii marketingowej wykorzystane zostały:
- Agencja SEO;
- Agencja performance marketing odpowiadająca za obsługę płatnych kampanii;
- Zewnętrzny firma content marketingowa;
Wdrożone lejki marketingowe pozwoliły już od pierwszych dni zwiększać ilość leadów w bazie Therapify.
Źródło: therapify.eu
Efekty działań po niespełna 3 miesiącach współpracy
Zgodnie z oczekiwaniami — efekty naszej współpracy są zauważalne we wszystkich kanałach komunikacji. Jak jednak wiadomo, wdrażanie strategii marketingowej przypomina zdecydowanie bardziej maraton, aniżeli sprint, dlatego długofalowe efekty będą dopiero zauważalne po pewnym czasie. Niemniej, już na tym etapie uważamy, że udało się osiągnąć więcej, niż zakładaliśmy.
Zoptymalizuj swoje działania marketingowe podobnie jak Therapify.
Kliknij w poniższy przycisk i zamów bezpłatną konsultację.
Podobało się? Zapisz się na newsletter
Autor wpisu
Konrad Jałoszyński
Digital Marketing Expert
Certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych. Doradca Google i PFR w programie Firmy Jutra. Autor publikacji dla prasy branżowej np. nowymarketing.pl. Prelegent na wydarzeniach marketingowych. Juror w konkursach SGH na najlepsze prace dyplomowe z dziedziny e-marketingu.
Swoje ponad 10 letnie doświadczenie w marketingu zdobywał w pracy dla największych podmiotów, takich jak Google, Visa, Toyota, Generali, Grupa BPS, a także licznych konsultacjach marketingowych prowadzonych dla swoich klientów. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych oraz przeprowadzonych kampanii marketingowych. Na co dzień jako niezależny konsultant pracuje bezpośrednio z zarządami firm i kadrą managerską, pomagając w realizacji celów biznesowych w kanałach online.
Zobacz ostanie wpisy na blogu
Digital marketing dla małych firm – co warto o nim wiedzieć?
Marketing internetowy dla małych firm to dla wielu przedsiębiorców szansa na skuteczną sprzedaż. Zadbaj o skuteczny marketing online i ciesz się sukcesem.
Content marketing, a branża finansowa
Odpowiednia strategia content marketingu w branży finansowej pozwala zbudować zaufanie i autorytet w oczach klientów. Sprawdź, dlaczego.
Marketing w wyszukiwarkach sektor finansowy, Google Ads, a KNF
Marketing w wyszukiwarkach sektor finansowy, Google Ads i KNF – wszystko, co musisz wiedzieć o skutecznych strategiach e-marketingu dla branży finansowej.