Jak zwiększyliśmy liczbę zapytań o 250% w 4 miesiące – Generali Investments TFI

CASE STUDY

Generali Investments TFI to uznana instytucja na rynku finansowym, która specjalizuje się w funduszach inwestycyjnych. Firma posiada oddział w centrum Warszawy i działa w jednej z najbardziej regulowanych branż, gdzie każde słowo, komunikat i materiał, muszą być zgodne z przepisami prawa i rekomendacjami KNF.

Generali Investments TFI zwróciło się do nas w celu zwiększenia lokalnej widoczności online, a także pozyskiwania nowych zapytań i opinii klientów. Kluczowe było zachowanie zgodności komunikacji z rygorystycznymi wytycznymi branżowymi.

Poniższe case study pokazuje efekty optymalizacji i pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma od lutego 2025 roku

Widok profilu Google Moja Firma z poziomu Google Maps

Stan wyjściowy i wyzwania

 

Dotychczasowe działania marketingowe firmy dotyczące optymalizacji i pozycjonowania GMF nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Niektóre obszary wymagały szczególnej poprawy i podjęcia natychmiastowego działania:

  • Wizytówka była niekompletna i niespójna z komunikacją marki.
  • Pozycja firmy w wynikach lokalnych Google: 6 miejsce.
  • Niska liczba opinii.
  • Brak obecności w katalogach lokalnych.
  • Brak strategii content marketingowej.
  • Ograniczona liczba wejść na stronę i połączeń z wizytówki GMF.

Cele biznesowe

 

Po konsultacjach z Klientem wspólnie ustaliliśmy najważniejsze cele operacyjne:

  • Zwiększenie lokalnej widoczności wizytówki Google w Google Maps i wyszukiwarce.
  • Awans na wyższe pozycje względem konkurencyjnych podmiotów (TFI).
  • Wzrost liczby zapytań (telefonicznych i za pośrednictwem strony).
  • Pozyskanie większej liczby opinii klientów.
  • Ujednolicenie danych NAP (Name, Address, Phone) i integracja z katalogami.
  • Zbudowanie spójnej, wiarygodnej obecności online zgodnej z regulacjami rynku finansowego.

Zakres wdrożonych działań optymalizacyjnych i SEO

 

Identyfikacja największych wyzwań i ustalenie celów biznesowych pozwoliło nam zaplanować kompleksowe i skuteczne działania w celu zwiększenia widoczności wizytówki Google Moja Firma Generali Investments TFI.

  • Audyt wizytówki Google – przeprowadziliśmy analizę aktualnego stanu profilu GMF, konkurencji i obszarów do poprawy.
  • Dobór fraz kluczowych – zgodnych z branżą finansową i możliwościami regulacyjnymi.
  • Uzupełnienie treści wizytówki -zoptymalizowaliśmy opisy, usługi, atrybuty, dane kontaktowe, godziny.
  • Zgodność z marką -zadbaliśmy o spójność komunikacyjną i wizualną.
  • Dodanie do lokalnych katalogów (NAP) -poprawiliśmy spójność danych w sieci.
  • Opracowanie strategii pozyskiwania opinii -zachęty, działania operacyjne, monitoring.
  • Pozyskanie dodatkowych 49 opinii w czasie współpracy.
  • Stworzenie strategii wpisów w Google Moja Firma, zgodnych z wymogami branży finansowej.
  • Poprawa struktury linków i dostępności podstron — intuicyjne przejścia do konkretnych sekcji serwisu.

Efekty działań po kilku miesiącach współpracy

 

Nasza współpraca z Generali Investments TFI rozpoczęła się w lutym 2025 roku i po niespełna czterech miesiącach jej efekty są wyraźnie zauważalne. Potwierdzeniem są wysokie wzrosty wskaźników w obszarach objętych optymalizacją.

9

Wzrost widoczności wizytówki

Wyświetlenia profilu wzrosły o ponad 100% w ciągu kilku miesięcy (wykres 1). W marcu i kwietniu 2025 r. profil utrzymywał wysoki poziom widoczności, co potwierdza skuteczność i stabilność efektów optymalizacji. W szczytowym momencie wiosną 2025 r. był wyświetlany średnio o ponad 60% częściej niż w miesiącach sprzed optymalizacji.

Efekty są jeszcze bardziej widoczne biorąc pod uwagę średnią z wiosny 2024 r. W porównaniu do niej zanotowaliśmy wzrost nawet o 70–80%. To dowód na wzrost pozycji profilu w lokalnych wynikach wyszukiwania, a także jego większą zgodność z algorytmem Google.

Wykres prezentujący wyświetlanie profilu Google Moja Firma
9

Połączenia z wizytówki

Stopniowy, systematyczny wzrost – o ponad 100% (luty-kwiecień 2025 r.) w porównaniu do okresu sprzed rozpoczęcia działań działań SEO i strategii, co pokazują dane na wykresie. Trend wzrostowy związany jest z pracami związanymi z ułatwieniem dostępu do podstron serwisu, jak również publikacją wpisów na profilu GMF.

W porównaniu do analogicznego okresu z 2024 roku, wzrost jest jeszcze bardziej widoczny, szacunkowo o 200-250% (wykres 2). Przed 1 lutego 2025 r. widoczna jest tendencja wzrostowa, która wynika z podstawowej aktywności użytkowników.

Wykres przedstawiający połączenia z wizytówki google
9

Wskazówki dojazdu

Widoczny wzrost zainteresowania lokalizacją biura, szczególnie od lutego 2025 r. (wykres 3). Użytkownicy chętniej korzystali z funkcji prowadzącej do niego, co może świadczyć o realnym zainteresowaniu wizytą osobistą.

Wykres przedstawiający na osi czasu ilość zapytań o dojazd z wizytówki Google My Business
9

Kliknięcia w witrynę

Od maja do września 2024 r. liczba kliknięć utrzymywała się na niskim poziomie, z lekkim spadkiem w okresie wakacyjnym. Od października miał miejsce systematyczny wzrost – prawdopodobnie wynik lepszej pozycji w Google i pierwszych działań technicznych. Od listopada 2024 r. nastąpił wyraźny – utrzymujący się na wyższym poziomie – skok liczby wizyt w witrynie (wykres 4).

Po rozpoczęciu działań optymalizacyjnych w lutym 2025 r. nastąpiło trwałe podwojenie średniej liczby kliknięć — wzrost o ok. 120% względem poprzednich miesięcy. W porównaniu do analogicznego okresu z 2024 roku, liczba wizyt wzrosła ponad 160%.

Wysoki poziom wizyt utrzymujący się przez kolejne tygodnie świadczy o trwałości i skuteczności wdrożonych zmian. Użytkownicy chętniej przechodzili do witryny, co jest zasługą bardziej przejrzystej i intuicyjnej struktury, a także atrakcyjnych opisów.

Wizyty w witrynie z profilu google

Awans w rankingu konkurencji na 1 miejsce

Generali Investments TFI przesunęło się z na 1 miejsce w rankingu widoczności lokalnej, co znacząco zwiększyło ekspozycję firmy na tle konkurencji. Przekłada się to na większy ruch i wzrost liczby zapytań.

Dodatkowe opinie i treści

  • W ciągu kilku miesięcy odnotowano wzrost liczby nowych opinii o ponad 100% w porównaniu do stanu wyjściowego. Ich pozyskanie znacząco wpłynęło na wiarygodność profilu.
  • Wdrożyliśmy skuteczne działania z zakresu content marketingu. Przygotowaliśmy plan wpisów, które są regularnie publikowane. To poprawiło aktualność profilu, jak również częstotliwość jego indeksowania przez Google.
lista konkurentów w google moja firma

Dzięki optymalizacji wizytówki Google zauważyliśmy znaczący wzrost liczby zapytań od klientów. Konrad pomógł nam zaplanować i przeprowadzić cały proces — od audytu, przez dobór właściwych fraz kluczowych, aż po uzupełnienie i uporządkowanie treści zgodnie z wymaganiami SEO. Już na starcie zidentyfikował obszary do poprawy i zaproponował konkretne działania. Zaplanowaliśmy również strategię regularnych wpisów w profilu Google, która pozwala nam w naturalny sposób budować widoczność, jednocześnie trzymając się ram prawnych, jakie obowiązują w naszej branży.

Współpraca była szczególnie cenna, ponieważ działamy w sektorze inwestycyjnym jako Generali Investments, a to jedna z najbardziej wymagających i obwarowanych regulacyjnie branż, jeśli chodzi o słownictwo, zakres obietnic i sposób komunikacji. Konrad świetnie wyczuł ten kontekst i zadbał, by wszystkie działania były zgodne z przepisami, a jednocześnie skuteczne.

Co więcej, zaprojektowana struktura wizytówki ułatwia użytkownikom intuicyjny dostęp do kluczowych informacji i podstron. Konrad nie tylko pomógł w pozyskaniu nowych opinii, ale też w pełni zaopiekował się procesem ich wdrażania i monitorowania. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej współpracy — to dla nas wartościowe wsparcie, również z perspektywy budowania zaufania do marki w przestrzeni lokalnej.

Weronika Skakuj

Starszy Specjalista ds. Promocji, Generali Investments TFI

Wnioski

Poprawa widoczności wizytówki Google Moja Firma Generali Investments w stosunkowo krótkim czasie to wynik szczegółowego audytu, analizy rynku, jak również wnikliwej oceny dotychczasowych działań i zaplanowania skutecznej strategii SEO.

Kluczowy wpływ na efekty miała kompleksowa optymalizacja profilu, połączona z:

  • aktywnym zarządzaniem opiniami klientów,
  • obecnością w lokalnych katalogach NAP,
  • planem publikacji wpisów.

Pewnym utrudnieniem była specyfika branży finansowo-inwestycyjnej. Wymagana była szczególna ostrożność z uwagi na regulacje prawne i rekomendacje KNF.

Rekomendacje

Zalecamy wdrożenie zbliżonych działań firmom z branż regulowanych – przy odpowiednim prowadzeniu przynoszą wymierne efekty. Doskonałym tego przykładem jest pozycjonowanie wizytówki GMF Generali Investments TFI. Dotychczasowe prace przynoszą wymierne rezultaty i co ważne – nadal kontynuujemy naszą współpracę.

 

Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w Google Maps?

Skontaktuj się z nami i wybierz pakiet pozycjonowania wizytówki Google dopasowany do Twoich potrzeb!

Autor wpisu

Konrad Jałoszyński

Konrad Jałoszyński

Ekspert ds. pozycjonowania wizytówki Google Maps

 

Jestem certyfikowanym specjalistą DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych, z bogatym doświadczeniem w zakresie poprawy indeksowania wizytówek Google oraz optymalizacji profili Google Moja Firma. Pełniłem rolę Doradcy Google i PFR w programie Firmy Jutra, gdzie wspierałem małe i średnie, lokalne firmy w zwiększaniu widoczności w wynikach wyszukiwania Google oraz rozwijaniu SEO lokalnego.

Moje ponad 15-letnie doświadczenie w marketingu zdobywałem, współpracując z wiodącymi firmami, takimi jak Google, Visa, Toyota, Generali, Grupa BPS, a także realizując liczne konsultacje marketingowe dla różnorodnych klientów. Moje działania obejmowały pomoc małym, lokalnym firmom w budowaniu widoczności w Google Maps oraz optymalizacji ich wizytówek, co przynosiło wymierne rezultaty. Na swoim koncie Google mam kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych, w tym strategie zwiększania widoczności wizytówek Google oraz kampanie marketingowe skupione na pozycjonowaniu lokalnym.

 

Odwiedź mój profil na:

Zobacz ostanie wpisy na blogu