Jak stworzyliśmy i wypromowaliśmy kurs online, z którego skorzystało ponad 1300 osób?

Wspólnie z Łukaszem Zdebelakiem — psychologiem, certyfikowanym psychoterapeutą w nurcie poznawczo-behawioralnym — rozpoczęliśmy pracę nad stworzeniem i promocją pierwszej w Polsce platformy dedykowanej osobom cierpiącym na fobię społeczną. Naszym celem było opracowanie programu szkoleniowego adresowanego do tej grupy odbiorców.

Od początku chcieliśmy dzielić się wartościową wiedzą z osobami dotkniętymi lękiem społecznym. Znając dobrze realia świata cyfrowego, szybko doszliśmy do wniosku, że najlepszym sposobem będzie opracowanie programu kursu, który będzie dostępny online — za pośrednictwem platformy internetowej. Chcieliśmy, aby każdy uczestnik mógł przerabiać materiał szkoleniowy w najbardziej komfortowych dla siebie warunkach. Tak powstała wizja programu szkoleniowego, który nazwaliśmy Zaloguj się do życia.

Efekty naszej współpracy prezentuję w poniższym case study.

promocja kursu online

Wyzwania i cele współpracy

 

Cel strategiczny tej współpracy był stosunkowo łatwy do zdefiniowania. Był nim rozwój platformy internetowej z funkcjonalnością sprzedaży kursów i komunikacja oferty do grupy docelowej.

Z uwagi na fakt, że tematyka, której projekt dotyczy, jest tematem tabu w naszym społeczeństwie, zadanie było sporym wyzwaniem pod kątem komunikacyjnym — musieliśmy wypracować delikatny ton przekazu, zarówno od strony emocjonalnej, jak i marketingowej. Wymagło to też dobrania odpowiednich kanałów dotarcia do wąskiej grupy docelowej.

Podjęte działania

 

Można przyjąć, że współpraca ze Społeczną Fobią — poza planowaniem i analizą rynku —  obejmowała 3 główne obszary:

  1. wdrożenie platformy elektronicznej (prace programistyczne, graficzne).
  2. działania marketingowe (wybór kanałów promocji, nawiązanie współpracy z zewnętrznymi agencjami, obsługa i ewaluacja prowadzonych działań).
  3. współpraca przy przygotowaniu materiałów dydaktycznych do kursu.

Wybór infrastruktury technicznej i prace programistyczne

 

Jako że główną osią działalności firmy jest świadczenie usług edukacyjnych za pośrednictwem internetu, w pierwszym kroku skupiliśmy się na wyborze stabilnego oprogramowania, które pozwoli zbudować serwis z możliwością sprzedaży kursów. 

Na podstawie wcześniejszych doświadczeń w branży e-szkoleń, zdecydowaliśmy, że do tworzenia naszej platformy wybierzemy oprogramowanie WP Idea. Rozwiązanie to jest stabilne od strony technicznej i elastyczne pod kątem skalowania działalności.

Przygotowania platformy obejmowały również integrację z bramką płatności, narzędziem do email marketingu, jak również Google Analytics. Od początku skupiliśmy się na szczegółowej analityce skuteczności działań marketingowych.

Po przeprowadzonych testach platformy, przystąpiliśmy do umieszczania uprzednio przygotowanych przez nas  materiałów dydaktycznych (wideo, arkusze ćwiczeń). Wszystkie materiały dydaktyczne wymagały montażu wideo, masteringu, jak również oceny merytorycznej zgromadzonych treści. Mając pewność, że platforma pod każdym kątem spełnia nasze oczekiwania, rozpoczęliśmy intensywne działania promocyjne.

spoleczna fobia kurs

Zastanawiasz się na jakiej platformie postawić swój kurs lub masz inne pytania techniczne?
Kliknij w poniższy przycisk i zamów bezpłatną konsultację.

Działania marketingowo-sprzedażowe 

 

Równolegle do działań związanych z budową platformy, opracowaliśmy plan marketingowy, który uwzględniał:

  • analizę konkurencji,
  • analizę trendów, 
  • przygotowanie persony klienta,
  • ustalenie budżetu,
  • zdefiniowanie ram czasowych prowadzonych działań,
  • dobór konkretnych narzędzi marketingowych.

Mając tak przygotowany plan, od razu przystąpiliśmy do jego realizacji.

Generowanie leadów

Opracowaliśmy lejki marketingowe wykorzystujący lead magnet w postaci bezpłatnego ebooka połączony z kampaniami e-mail marketingowymi. 

Działania email marketingowe — oprócz efektów sprzedażowych — pomogły zbudować społeczność użytkowników świadomych swoich potrzeb. Potencjalnie gotowych do skorzystania z usług Społecznej Fobii.

Budowa pozycji eksperta

Jednym z działań, za pośrednictwem których budujemy autorytet wokół marki Społeczna Fobia, jest publikacja merytorycznych treści na blogu. Tematy tekstów są opracowywane z myślą o wartości, jaką niosą przedstawicielom grupy docelowej i miały na celu zbudowanie potrzeby oraz świadomości o problemie.

Kolejnym obszarem, który eksponuje profesjonalny charakter działalności Społecznej Fobii jest wielokanałowa publikacja treści w mediach społecznościowych — za pośrednictwem kanału na YouTube, strony na Facebooku oraz zewnętrznych portali tematycznych.

Nawiązanie współpracy z influencerami i marketing afiliacyjny

Ważnym ogniwem promocji od początku pracy nad marką, jest współpraca z osobami cenionymi w branży. Profile, z którymi udało się nawiązać współpracę to:


Projekt został pozytwnie odebrany przez środowisko psychologiczne. Możemy pochwalić się publikacjami na temat Społecznej Fobii na zewnętrznych portalach.

Współpraca z zewnętrznymi markami również zakłada działania afiliacyjne. Zakładały one pakiet celowanych publikacji, story i recenzji kursu.

promocja kursu online


Model sprzedaży kursów online

 

Początkowo założyliśmy, że sprzedaż kursów będzie odbywać się w oknach czasowych obejmujących okres 2 tygodni. Chcieliśmy zbudować atmosferę niedostępności wokół naszej oferty — efekty przerosły nasze oczekiwania. W trakcie okna sprzedażowego intensyfikowaliśmy działania reklamowe i uruchamialiśmy lejki wykorzystujące lead magnety w postaci bezpłatnego PDF i prowadziliśmy kampanie email marketingowe. 

Po 4 cyklach sprzedażowych zdecydowaliśmy się na udostępnienie kursu w ramach regularnej sprzedaży za pośrednictwem platformy.

Efekty prac nad rozwojem marki Społeczna Fobia

 

Wdrożenie wyżej przedstawionych działań dało do tej pory efekty przekraczające nasze wstępne oczekiwania. 

Stworzyliśmy i stale rozwijamy największą społeczność w Polsce osób borykających się z problemem lęku społecznego — aktywna grupa na Facebooku liczy obecnie ponad 3000 aktywnych użytkowników.

Z kursu do tej pory skorzystało już ponad 1300 osób — ta liczba ta z każdym tygodniem rośnie. To, co najbardziej cieszy, to wysoki poziom satysfakcji z programu wśród uczestników. Przeprowadziliśmy ankietę, która pokazała, że znakomita większość osób jest zadowolona z materiału zawartego w kursie. 

Widzimy również, że przyjęta strategia marketingowa okazała się skutecznym wyborem, bowiem konwersja na sprzedaż wyniosła ponad 8%.

Chcesz porozmawiać na temat strategii marketingowej dla Twojej firmy? Napisz nas lub zadzwoń — wspólnie wypracujemy działania, które poprawią Twoje wyniki biznesowe.

Potrzebujesz pomocy w przygotwaniu strategi dla Twojego kursu?
Kliknij w poniższy przycisk i zamów bezpłatną konsultację.

Podobało się? Zapisz się na newsletter

Autor wpisu

Konrad Jałoszyński

Digital Marketing Expert

Certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych. Doradca Google i PFR w programie Firmy Jutra. Autor publikacji dla prasy branżowej np. nowymarketing.pl. Prelegent na wydarzeniach marketingowych. Juror w konkursach SGH na najlepsze prace dyplomowe z dziedziny e-marketingu.

Swoje ponad 10 letnie doświadczenie w marketingu zdobywał w pracy dla największych podmiotów, takich jak  Google, Visa, Toyota, Generali, Grupa BPS, a także licznych konsultacjach marketingowych prowadzonych dla swoich klientów. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych oraz przeprowadzonych kampanii marketingowych. Na co dzień jako niezależny konsultant pracuje bezpośrednio z zarządami firm i kadrą managerską, pomagając w realizacji celów biznesowych w kanałach online.

   

Zobacz ostanie wpisy na blogu

Content marketing, a branża finansowa

Content marketing, a branża finansowa

Odpowiednia strategia content marketingu w branży finansowej pozwala zbudować zaufanie i autorytet w oczach klientów. Sprawdź, dlaczego.