Blog firmowy: ważne ogniwo biznesu w 2024 roku

Wielu przedsiębiorców traktuje prowadzenie bloga firmowego jako hobbystyczne zajęcie dla entuzjastów pisania. Nie dostrzegają oni biznesowego potencjału, jaki daje publikowanie treści na własnej stronie internetowej. To błąd, bo potencjał ten jest naprawdę duży. W poniższym artykule wskazujemy główne zalety prowadzenia bloga firmowego.

Blog firmowy

7 powodów, dla których blog firmowy to konieczność

 

Biznesowe blogi pełnią różne funkcje w zależności od grup docelowych, do których są adresowane. W poniższym artykule potraktujemy zbiorczo wszystkie korzyści, jakie daje prowadzenie własnej platformy contentowej — bez względu na to, czy treści tam publikowane są kierowane do użytkowników na początku customer journey, czy też do stałych klientów. 

 

Budowanie świadomości marki

 

Często osoby, które trafiają na blogi firmowe, nie są klientami. Z reguły są to użytkownicy na samym początku lejka marketingowego. Dzielenie się z nimi wartościowymi treściami na blogu sprawia, że firma zaczyna w ich oczach być postrzegana jako wiarygodna marka. 

Co więcej, treści z bloga firmowego doskonale nadają się do udostępniania w mediach społecznościowych. To również pomaga zwiększać rozpoznawalność firmy i wpływa na budowanie jej eksperckiego wizerunku.

Sam ten fakt jest wystarczającym argumentem świadczącym o tym, że prowadzenie bloga firmowego to ważny element promocji firmy w Internecie.

 

Wzrost widoczności firmy w Google

 

SEO to kluczowy element działań marketingowych w Internecie. W czasach, gdy media społecznościowe nie gwarantują stabilnego wzrostu firmom, warto skupić swoje działania na pozycjonowaniu strony www. Jak wiadomo, jednym z kluczowych elementów pozycjonowania jest publikowanie treści. Te umieszcza się właśnie na blogu firmowym. 

Kultowe hasło content is king jest dziś jeszcze bardziej aktualne, niż wtedy, gdy w 1996 roku po raz pierwszy wypowiedział je Bill Gates. Dziś obecność artykułów firmowych na wysokich pozycjach w Google otwiera furtkę do szeroko zakrojonych działań promocyjnych. 

 

Wsparcie wewnętrznego linkowania

 

Prowadzenie bloga firmowego to doskonały sposób na prowadzenie działań z obszarów linkowania wewnętrznego. Jak wiadomo linki — zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne — są istotnym składnikiem strategii SEO. Odpowiednio prowadzone linkowanie wewnętrzne za pośrednictwem treści blogowych może znacznie poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania Google. 

 

Narzędzie do budowania bazy mailingowej

 

Praktycznie każdy marketingowiec zgodzi się ze stwierdzeniem, że email marketing to najskuteczniejsze narzędzie promocji. Oczywiście działania prowadzone za pomocą poczty email wymagają stworzenia bazy mailingowej, którą większość firm buduje za pomocą reklam internetowych. Reklamy są oczywiście płatnymi formami zbierania adresów email.

Na szczęście blog firmowy, który jest bezpłatną formą promocji, także stwarza świetną przestrzeń do zbierania adresów email. Można robić to na kilka sposobów. 

  • Dodawanie okien wyskakujących (ang. pop-up windows) zachęcających do zapisu na newsletter;
  • Umieszczenie formularza z zapisem do bazy mailingowej w panelu bocznym bloga;
  • Śródtekstowe banery zachęcające do pobrania bezpłatnego materiału w zamian za zostawienie adresu email;
  • Publikowanie artykułów dostępnych dla użytkowników, którzy zostawią swój adres email.

To tylko niektóre ze sposobów budowania bazy adresów na blogu firmowym. Te jednak są w naszym przekonaniu najpopularniejszymi.

 

Bezpośredni wzrost sprzedaży (rzadko)

 

Głównym celem publikacji treści na blogu firmowym nie jest bezpośredni wzrost sprzedaży. Oczywiście osoby odwiedzające bloga nie są jednorodną grupą. Może się zdarzyć, że artykuł będzie czytać osoba na finalnym etapie lejka marketingowego, która widząc wezwanie do działania — przekierowujące z bloga na stronę produktową — dokona zakupu produktu lub usługi oferowanej przez firmę. 

Warto więc artykuły także optymalizować pod kątem osób, które mogą dokonać zakupu.

 

Stabilna metoda pozyskiwania leadów

 

Żadne medium społecznościowe nie daje takiej niezależności, jaką oferuje własna strona www. Promując swój biznes w mediach społecznościowych jesteś zawsze skazany na łaskę właściciela danego portalu. Facebook zna niejedną historię, gdy z niewiadomych powodów konta firmowe budowane przez wiele lat były w momencie bezpowrotnie kasowane. 

Firmowa strona internetowa i blog mają tę przewagę, że tutaj żaden administrator serwisu nie ma wpływu na podejmowane przez Ciebie działania marketingowe. Prawidłowo zarządzana strona internetowa nie zniknie z dnia na dzień z Google.

 

Edukacja klientów

 

Publikowanie poradnikowych treści na blogu firmowym to doskonała forma edukacji klientów. Dzięki instruktażom w formie artykułów firmy mogą zaoszczędzić cenny czas pracy działów obsługi klienta. Być może nie każda osoba wybierze lekturę artykułu zamiast kontaktu z żywym człowiekiem, ale na pewno znajdzie się grupa, dla której ta forma przyswajania wiedzy będzie zadowalająca. Warto więc publikować teksty, które rozwiązują problemy klientów.

 

Jak się zabrać za prowadzenie bloga firmowego?

 

Działania content marketingowe prowadzone na blogu należy planować w oparciu o rzeczywiste możliwości finansowe firmy. Jeśli przedsiębiorstwo ma wewnętrzny dział marketingowy, wtedy ta komórka może spokojnie zająć się prowadzeniem bloga firmowego. 

Jeśli jednak w firmie nie ma pracowników odpowiedzialnych za promocję, warto sięgnąć po outsourcing. Można skorzystać z usług agencji content marketingowych lub też nawiązać współpracę z freelancerem, który zajmie się publikacją treści na blogu firmowym.

Jeśli chodzi o aspekty techniczne, najlepszym wyborem platformy do blogowania będzie WordPress. Jest to najpopularniejszy system, z którego korzysta ponad 30% stron internetowych na całym świecie. 

Główną zaletą tego oprogramowania jest fakt, że jest ono bezpłatne. Bazując na WordPress można zbudować dochodową platformę content marketingową.

 

Podsumowanie — Blog firmowy: ważne ogniwo biznesu w 2024 roku

 

Mamy nadzieję, że powyższe informacje w sposób przekonujący przedstawiły zalety, jakie płyną z prowadzenia bloga firmowego. Jeśli masz jakieś pytania, czy wątpliwości, śmiało możesz do nas napisać. Pomożemy Ci przygotować całościową strategię content marketingową dla Twojej firmy. 

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu planu na Twój blog firmwy? Szukasz sposobu, by zoptymaliozwać swoje działania contentowe?
Kliknij w poniższy przycisk i zamów bezpłatną konsultację.

Najczęstsze pytania o blog firmowy

9

Jakie są zalety prowadzenia bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego to doskonałe narzędzie do generowania wartościowych treści związanych z Twoją marką i branżą. Blog firmowy to szansa na wprowadzenie wartościowych treści dla Twoich klientów i wspieranie pozycjonowania Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Ponadto, regularne publikowanie wpisów na blogu firmowym pozwala budować wiarygodność i ekspercką pozycję w swojej branży.

9

Dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest ważne dla mojej marki?

Blog firmowy to narzędzie, które daje prowadzenie wartościowych treści i budowanie relacji z Twoją grupą docelową. Prowadzenie bloga firmowego umożliwia dostarczanie informacji, wskazówek i porad związanych z Twoją marką, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż. Blog firmowy to także doskonałe narzędzie do content marketingu i pozyskiwania nowych odbiorców.

9

Jakie są korzyści z prowadzenia bloga firmowego w kontekście SEO?

Prowadzenie bloga firmowego przyczynia się do podbicia pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce, szczególnie jeśli regularnie publikujesz wartościowe i unikalne treści. Wpis blogowy pozwala na wykorzystanie słów kluczowych, co potencjalnie pozwoli na wyprzedzić konkurencję w wyszkukiwarce.

Podobało się? Zapisz się na newsletter

Autor wpisu

Konrad Jałoszyński

Digital Marketing Expert

Certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych. Doradca Google i PFR w programie Firmy Jutra. Autor publikacji dla prasy branżowej np. nowymarketing.pl. Prelegent na wydarzeniach marketingowych. Juror w konkursach SGH na najlepsze prace dyplomowe z dziedziny e-marketingu.

Swoje ponad 10 letnie doświadczenie w marketingu zdobywał w pracy dla największych podmiotów, takich jak  Google, Visa, Toyota, Generali, Grupa BPS, a także licznych konsultacjach marketingowych prowadzonych dla swoich klientów. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych oraz przeprowadzonych kampanii marketingowych. Na co dzień jako niezależny konsultant pracuje bezpośrednio z zarządami firm i kadrą managerską, pomagając w realizacji celów biznesowych w kanałach online.

   

Potrzebujesz wsparcia w zaplanowaniu działań marketingowych?
Kliknij w poniższy przycisk i zamów bezpłatną konsultację.

Zobacz ostanie wpisy na blogu

Content marketing, a branża finansowa

Content marketing, a branża finansowa

Odpowiednia strategia content marketingu w branży finansowej pozwala zbudować zaufanie i autorytet w oczach klientów. Sprawdź, dlaczego.